Selasa, 2 Jun 2009

KEMATIAN BN/UMNO YANG PASTI



Kemenangan di Penanti. Tahniah kami ucapkan kepada Pakatan Rakyat di sana meski pun sudah beberapa hari berlalu. Kami Angkatan Muda KeADILan Bahagian Parit Sulong untuk sekian kalinya memang berbangga dengan pencapaian Pakatan Rakyat di mana-mana kawasan pilihanraya dun ataupun parlimen walaupun ada tempat-tempat yang dijangkakan dikuasai BN/UMNO. Apa yang penting adalah kita tetap tidak gentar untuk berlawan. Bak kata Dato' Seri Anwar Ibrahim "LAWAN TETAP LAWAN".
Tidaklah seperti BN/UMNO yang takut tak menentu memberi pelbagai alasan untuk menyelamatkan air muka mereka supaya tidak dimalukan oleh rakyat yang semestinya sudah muak dan benci dengan pentadbiran BN/UMNO. Berita yang diuar-uarkan Najib bahawa kemenangan PKR di penanti tidak membanggakan. Memang benar tidak membanggakan kerana dia bukan orang PKR mahupun Pakatan Rakyat dan lebih tidak membanggakan adalah kerana dia takut untuk meletakkan calon BN/UMNO di Penanti. Apa yang dia nak banggakan sebab dia penakut!
Katalah apa jua dan momokkanlah rakyat lagi dengan bermacam ragam berita karut akan kepincangan Pakatan Rakyat. Semakin banyak berita yang dikeluarkan, semakin ramai rakyat yang meluat dan bosan dengan cara BN/UMNO. Suratkhabar dan tv bukan lagi menjadi pilihan kebanyakkan rakyat Malaysia untuk mendapatkan berita yang telus. Kini rakyat telah beralih kepada internet kerana kita boleh memilih ataupun mencari berita yang sebenar-benar berita dan diyakini lebih telus.
Natijahnya akhir ini kita telah menyaksikan kemerosotan sokongan rakyat yang amat teruk terhadap BN/UMNO dan ini menandakan tanda-tanda zaman kejatuhan sebuah regim yang kejam. Berbagai-bagai NGO, kalangan profesional mahupun rakyat marhein telah bertindak menyatakan bantahan terhadap kepincangan pentadbiran BN/UMNO. Maka benarlah seperti yang telah dilakukan oleh penduduk sebuah kampung di Sabah, eloklah BN/UMNO ini kita talkinkan. Innalillahiwainnailaihirojiun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan