Khamis, 11 Februari 2010

3 KATAK PERAS UGUT KERAJAAN PERAK KUDETA


BN dan Pakatan Rakyat masing-masing mempunyai 28 kerusi di DUN Perak manakala tiga lagi diduduki oleh tiga wakil 'bebas' yang memihak kepada BN.

"Kedudukan Zambry ternyata goyah dan dia terpaksa menurut apa sahaja kehendak tiga 'katak' berkenaan; hingga terpaksa memenuhi tuntutan kelengkapan rumah tangga mereka jika ingin meneruskan kuasa sehingga pilihan raya yang akan diadakan," kata Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Kerajaan Perak terpaksa memenuhi kehendak 3 ekor katak tersebut yang menyebabkian Perak terdedah kepada risiko dan menjadi lemah kerana kuasa sebenar berada di tangan pemeras ugut 3 katak tersebut.

Dua daripada katak tersebut sedang menghadapi tuduhan rasuah yang sengaja dilambat-lambatkan perbicaraannya dan ini meletakan kerajaan Perak bukan sahaja tidak stabil, malah kerajaan Perak yang ada ini tidak bermoral.

Nizar menggesa supaya UBN berani berhadapan dengan rakyat untuk menentukan siapakah yang mereka inginkan untuk mentadbir negeri Perak.

"Pilihan terbaik ialah mengumumkan pilihan raya kecil bagi ketiga-tiga kerusi berkenaan (Jelapang, Changkat Jering dan Behrang) untuk memperkuatkan pegangan politiknya bagi mentadbir Perak," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan