Khamis, 23 Februari 2012

PIMPINAN NAJIB CUBA ALIH ISU NFC











KUALA LUMPUR 23 Feb: Kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib Razak cuba mengalihkan isu National Feedlot Corporation (NFC), dengan membuat serangan berterusan terhadap Pakatan Rakyat, khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata, sebaik sahaja Anwar dibebaskan oleh mahkamah atas pertuduhan fitnah II pada 9 Januari lalu, pemimpin Umno-BN meneruskan serangan terhadap ketua pembangkang itu.

“Terbaru, Anwar dikaitkan pula dengan isu Israel yang antara tujuannya mengalihkan isu rakyat dari bercakap mengenai skandal penyelewengan NFC melibatkan Umno termasuk Najib sendiri,” katanya dihubungi Keadilandaily.com hari ini.

Bagaimanapun kata Ahli Parlimen Machang itu, beliau percaya semua tohmahan yang dilemparkan Umno-BN akan gagal mempengaruhi sokongan rakyat.

“Skandal NFC ini penting dan cukup dekat di hati rakyat kerana projek RM250 juta dianugerah kepada keluarga menteri Umno.

“Berbanding rakyat, mereka hanya diberi RM500 iaitu apa yang dinamakan Najib sebagai Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M),” ujar beliau.

Saifuddin dalam pada itu kesal dengan dengan dolak-dalik kerajaan berhubung skandal NFC, meskipun KEADILAN sudahpun melaporkannya kepada polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Justeru, beliau menyeru rakyat agar terus mendengar penerangan dari Pakatan Rakyat dari semasa ke semasa dan menilai serangan Umno dengan fakta yang dikemukakan.
“Hakikatnya, fakta kita bukan sahaja kukuh, namun sangat mustahil untuk disiar di media kerajaan. Kerana apa?

“Mereka (Umno-BN) takut jika rakyat tahu penyelewengan mereka, peluang untuk Umno ditumbangkan pada PRU sangat cerah,” tegasnya.

Sebelum ini, KEADILAN mendedahkan dana RM250 juta untuk penternakan Lembu itu disalah guna keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Ia termasuk membeli lima kondominium di Singapura dan Bangsar, dua lot tanah di Putrajaya, kereta mewah dan pelbagai transaksi meragukan.

Difahamkan akan ada lagi pendedahan berhubung salah guna dana itu dari semasa ke semasa oleh KEADILAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan