Sabtu, 16 Mei 2009

PROJEK 'KERAJAAN BARISAN NASIONAL??


Papan tanda projek yang mengelirukan rakyat

PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL?. Betul ke apa yang tertulis ni?. Buat balai polis, buat hospital, buat jambatan, buat jalan semua ada papan tanda projek yang tertulis 'Projek Kerajaan Barisan Nasional'. Apa betul ke duit untuk buat projek ni Barisan Nasional yang keluarkan?. Kalau betul, memang kayalah Parti Barisan Nasional ni ye, jadi untuk menjaga imej BN yang mewah ni bolehlah langsaikan hutang perkakasan pilihanraya yang lepas kepada Elegant Advisory yang berjumlah RM 218 juta tu. Setakat RM 218 juta apa ada, celah gigi je tu. BN juga nampak betul pemurah kerana mengeluarkan duit parti untuk pembangunan negara.

Kalau orang yang tak sekolah bolehlah ditipu, hakikat sebenarnya satu sen pun tak guna duit mereka. Rakyat semua mesti fahamkan dengan jelas pekara ni kerana segala peruntukan untuk menjalankan semua diulangi SEMUA projek-projek kerajaan adalah menggunakan duit rakyat. DUIT RAKYAT!. Ini kerana kebanyakkan masyarakat di kampung-kampung selalu berkata 'Siapa yang bagi sekolah, hospital, jalan raya, baja, jambatan kalau bukan BN'. Untuk anak-anak masyarakat di kampung yang celik IT dan membaca maklumat ni, tolong perbetulkan tanggapan orang tua kita sekiranya mereka masih lagi menggunakan alasan tersebut untuk menyokong BN terus menerus. Memang benar projek-projek kerajaan adalah di bawah perancangan BN tetapi janganlah guna lambang dacing untuk papan tanda projek seolah-olah projek tu projek peribadi mereka. Apalah salahnya digunakan lambang kerajaan persekutuan ataupun lambang kerajaan negeri seandainya projek kerajaan negeri, tak boleh ke?. Sekiranya betul rakyat diutamakan sekarang ni, lakukan sedemikian. Jangan di media massa saja lebih.


Baja subsidi yang dipolitikkan dengan berlambangkan dacing

Kami berharap rakyat terutama masyarakat di kampung yang celik IT agar dapat membuat keputusan yang sewajarnya apabila tiba musim pilihanraya nanti. Janganlah diteruskan ke anak cucu pemahaman yang singkat dan terus menerus menyokong BN kerana takut tak dapat jambatan, sekolah, ataupun jalan raya baru. Sebagai rakyat sudah menjadi hak kita untuk meminta sebarang kemajuan di penempatan kita selagi ianya terletak di bawah tanggungan kerajaan dan menjadi tanggungjawab setiap pemerintah untuk memberikan kepada rakyat tanpa menunggu bila tiba pilihanraya saja kerana duit peruntukkan itu duit rakyat. Ingat semua, ITU DUIT RAKYAT!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan